ورزش کاران قدیمی روستای لکانقوی ترین مردان، نوروز 94

بیشتر جمعیت روستای لکان را قشر جوان تشکیل میدهند که از بین این قشر حدود ۸۰درصد انها ورزشکار هستند و تعداد کمی هم ورزش را به صورت حرفه ای دنبال میکنند. ورزش اول در بین جوانان روستای لکان فوتبال و فوتسال است. جوانانی که ورزش را بصورت اماتور و برای سرگرمی دنبال میکنند به دلیل نبود سالن ورزشی و امکانات ورزشی مناسب مجبوراند چند روزی یکبار سالنی را در شهر های اطراف اجاره کرده و به ورزش مورد علاقه شان بپردازند. مدتی است ورزش والیبال هم در بین جوانان این روستا جایگاه خوبی پیدا کرده و انان را به سمت خود جذب کرده است. ورزش لکان از زمان های دور زبانزد مردم منطقه بوده و مردم این روستا شور و اشتیاق وافری به ورزش از خود نشان داده اند و در مسابقات مختلف اعم از جام نوروز جام رمضان و ... تیم فوتبال خودرا همراهی کرده و با تعصب و اشتیاقی خاص بازیکنانشان را تشویق میکردند تا اینکه به دلیل نبود امکانات مناسب رفته رفته و نسل به نسل این اشتیاق کمرنگ تر شد تا انجا که بین کودکان و نوجوانان امروزی روستا کمترکسی را میتوان یافت که به ورزش علاقه ای داشته باشد و تنها تعدادی از جوانان این روستا هستند که هنوز ورزش را دنبال میکنند و در جام های مختلف شرکت کرده و همچنان افتخار افرینی میکنند با این تفاوت که دیگر از شور و اشتیاق نسل گذشته ورزش این روستا برای تشویق و حمایت خبری نیست.

ورزش لکان در ایام نوروز و دیگر مناسبت ها

همه ساله در ایام نوروز جوانان روستای لکان مسابقات فوتسال در زمین خاکی برگزار میکردند و در این ایام شادابی و نشاط را بوسیله ورزش به جوانان و حتی بزرگتر ها تقدیم میکردند که این رخداد در نوروز سال 94 به دلایل حمایتی و عدم پشتیبانی اتفاق نیفتاد و جام نوروزی فوتسال زمین خاکی روستای لکان برگزار نشد.لازم به ذکر است که سال های پیشین مسابقات فوتبال و مینی فوتسال ( موسوم به گل کوچک ) در ایام ماه مبارک رمضان برگزار میشد که این مسابقات هم دو سالی است به دلایل مختلف برگزار نمیشوند.

علاوه بر ورزش های فیفایی همه ساله به همت شورای اسلامی ، دهیاری و تنی چند از مردم روستا اعم از اقایان محسن کمانی و روح ا... کمانی مسابقات قویترین مردان ( مردان اهنین ) در روستا برگزار میشود که سال به سال به کیفیت این مسابقات افزوده شده و همه مردم روستا را در محل برگزاری این مسابقات دور هم جمع میکند و مردم هم با شور و اشتیاق ورزشکار مورد علاقه شان را تشویق میکنند. ورزشکاران زیادی از نقاط مختلف استان مرکزی و حتی استان های همجوار مثل لرستان در این مسابقات حاضر میشوند و به رقابت میپردازند و در پایان هم به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا میشود.