قلعه تاریخی روستای لکانکوه الوند روستای لکان

حمام عمومی روستای لکان : این حمام تقریباً در وسط روستا قرار گرفته که مربوط به 200 سال قبل میباشد و توسط خان بابا خان بیات ساخته شده است. طرح این حمام بسیار شبیه به حمام فین کاشان است و حدود 20 سال است که از خزینه ای به دوشی تغییر کرده. این حمام تا 4 سال پیش مورد استفاده عموم قرار میگرفت اما به دلایلی نا معلوم و بی لیاقتی مسئولان روستا از کار افتاده و در حال نابود شدن است.باشد تا مسئولان بعدی روستا فکری به حال این اثر نمایند.

  قلعه اربابی روستای لکان: این قلعه حدود 240 سال قدمت دارد که مربوط به خان های روستای لکان میباشد.در حیاط این قلعه باغی از انواع درخت ها وجود دارد که زیبایی منحصر به فردی به این قلعه بخشیده است. این قلعه هم مانند همه آثار مربوط به خان ها و خانزاده ها در ایران در حال تخریب است.

استخر ماهی روستای لکان : این بنای تاریخی قدمت بسیار زیادی دارد و کمتر کسی میداند که مربوط به چند سال پیش است این استخر به صورت خود جوش از زیر مسجد جامع روستا سر چشمه میگیرد و هیچ کس یاد ندارد حتی برای یک بار آب این استخر خشک شده باشد.این استخر در اصطلاح عامیانه به «اِسِل ماهی» معروف است و انواعی از ماهی ها در آن زندگی میکنند و نوعی یک اکوسیستم را ایجاد کرده اند.

کوه الوند روستای لکان : این کوه با3056 متر ارتفاع و 21 کیلومتر طول دوّمین کوه بلند و طویل ترین کوه استان مرکزی میباشد. در دامنه این کوه درختی همراه با چشمه قرار دارد که به «پیر محمود» معروف است و یکی از زیبا ترین و با صفا ترین مناطق تفریحی استان را رقم زده است. این کوه دارای انواعی از حیوانات قبیل « قوچ و میش, عقاب, گرگ, مار, گراز, کبک و ... میباشد و از نظر گیاهان دارویی متنوع ترین مکان استان مرگزی است.

تپه قِلاقِرِسی روستای لکان : این تپه با وجود ارتفاع کم خود دارای ارزش های فراوانی است. در این تپه  بعضاًآثار تاریخی زیادی مربوط به 2000 سال پیش یافت شده است . طبق رسومات قدیمی روستا اهل لکان روز سیزده بدر روی این تپه جمع میشوند و عید باستانی خود را  به اتمام میرسانند.

تنگه " اینچه دره " : این تنگه درواقع محل اتصال دو کوه " نثار " و " اینه وری " میباشد که از طبیعتی خارق العاده بهره میبرد و فضای سر سبز و بسیار زیبای دو کوه مشرف به آن این مکان را یکی از زیبا ترین مکان های تفریحی استان مرکزی نموده که با کمی دقت در مناظر آن به راحتی میتوان به قدرت لایتناهی حق تعالی پی برد و از این همه نعمت شکرش را گفت.