مردم روستای لکان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم میکنند و با وجود اینکه برخی از این مشکلات سالهاست گریبان گیر مردم روستا میباشد هنوز برای رفع انها اقدامی نشده است. در ادامه به برخی از این مشکلات میپردازیم :

1. مهم ترین و بزرگترین مشکل روستای لکان و مردمانش مشکل گرد و خاک پسماند ها و مواد سمی معدن سرب این روستا میباشد که سال های سال این گرد و خاک الوده به مواد سمی مردم را آزرده و باعث بیماری های متعددی از جمله " سل " در بین مردم روستا گشته است. در طی این سال ها نمایندگان مردم روستا جلسات زیادی با مالک این معدن و استاندار استان مرکزی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی داشته اند اما درحالی که قول و قرار ها و وعده های متعددی برای رفع این مشکل داده شده است هنوز بزرگترین مشکل مردم روستا را گرد و خاک سمی معدن سرب این روستا باعث میشود.

2. مشکل بعدی روستای لکان که اهمیتش کم از گرد و خاک معدن ندارد نداشتن یک سد برای روستا میباشد. همانطور که درقسمت جاذبه های گردشگری گفته شده روستای لکان از یک چشمه خود جوش و بسیار پر اب به نام " اسل ماهی " بهره میبرد که اب بخش زیادی از کشاورزی این روستارا تامین میکند اما در شش ماه دوم سال که این اب برای کشاورزی مصرفی ندارد از جوی های متصل روان گشته و بیهوده هدر میرود. حال شما خود حساب کنید اگر به جای اینکه حدود 10 اینچ اب شش ماه از سال بیهوده هدر برود به یک سد بریزد و در ان ذخیره شود چه مقدار اب صرفه جویی شده و چقدر اب بیشتری در فصول کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار میگیرد.

3. یکی دیگر از مشکلات روستای لکان نبود امکانات ورزشی و رفاهی مناسب است که البته در این زمینه مسئولان روستا تلاش های زیادی کرده اند اما به بهانه مختلف بودجه ای برای این طرح ها از طرف بخش داری بخش کمره برای روستای لکان در نظر گرفته نشده است. چند سالی میشود که پارکی در مرکز روستا احداث شده که البته حدود 10 درصد از امکانات یک پارک برای در ان احداث شده است. نبود امکانات ورزشی از قبیل سالن ورزشی باعث بی میل شدن نوجوانان روستا به ورزش و گرایش تعداد قابل توجهی از جوانان به اعتیاد و دخانیات شده و استعداد های ورزشی بی شماری که در روستا زندگی میکنند یکی پس از دیگری بلا استفاده میمانند و استعدادشان از بین میرود.